Joel Castanyé: No teníem gens clar guanyar aquesta estrella Michelin



El xef de la Boscana fa un repàs de la seva trajectòria professional, després de rebre la seva primera estrella Michelin dos anys després de l’apertura del restaurant



Com es forma un xef com Joel Castanyé?
La meva infància va ser entre fogons, on tota la meva família es dedicava i es dedica a la gastronomia. Gràcies a l’esforç de la meva família, jo em vaig poder formar a les millors escoles, com el bulli, durant 5 anys, o al restaurant del xef Neichel. I sense deixar-me als meus germans, que són els qui m’ajuden a La Boscana, ells són els que em deixen cuinar i comprar el que vulgui, jo no em faig càrrec dels pressupostos ni pagaments, això ho fan ells. Crec que és una combinació perfecta.

Com vau anar a parar en aquest projecte?
Aquesta finca era una casa particular d’un client nostre del restaurant Resquitx, que va ser el primer restaurant familiar amb els tres meus germans i la mare. Llavors, aquest senyor es va vendre la casa i la vam adquirir nosaltres per fer un restaurant. Tot va quedar entre família gairebé.

Com neix la idea de fer aquest restaurant?
Al Resquitx, justament, aquest any en farem 30 i estarem d’aniversari. Com dic jo, més que una cuina creativa, volíem fer una cuina de nivell, ja que considerem que Lleida també és  prou important perquè tingui un nom gastronòmic a Catalunya. I teníem ganes de tenir un restaurant petit per abastir a tothom de la millor manera possible.

La cuina s’ha convertit en un laboratori?
No! Per a res, on hi hagi un bon guisat o fricandó, difícilment una reconstrucció ho podrà superar.

Què creus que distingeix la cuina de la Boscana, si haguessis de distingir-la?
Bé, la cuina de la Boscana és una cuina autentica, de debò, de territori i també amb molta part d’innovació, enginy i frescor. Som joves amb molta il·lusió.

Què és el que podem degustar al restaurant?
En aquesta sala de només 8 taules volem oferir-te el millor de les nostres creacions en un format de dos menús a escollir, un de més tradicional, el de la mamà Roser, i un altre de més innovador, el Gran menú Germans Castanyé. També tenim una carta que inclou plats tan atractius com l’Steak tàrtar amb ostres, la Costella de porc rostida a la ratafia amb fruita de Lleida o el Llobarro amb carxofes.

Què va pensar Joel Castanyé quan va guanyar l’estrella Michelin?
Quan em van donar l’estrella em vaig sentir més feliç i orgullós per la meva família i l’equip, que no pas per mi. He arribat on sóc amb la seva ajuda, sense ells, res d'això hagués estat possible.

T’esperaves guanyar aquesta distinció?
No teníem gens clar guanyar aquesta estrella Michelin, perquè sent tan joves teníem molts dubtes, tot i que una de les inspeccions va parlar amb nosaltres i ens va dir que li havia encantat, que teníem una cosa molt maca, molt meravellosa.

Text escrit per Aleix Berges.

Comentaris

Entrades populars